dinsdag 28 november 2017

Interactief uitleenbaar materiaal


THEMAKOFFER OSMO + MAKEYMAKEY


OSMO

Apps voor kinderen kennen we allemaal, maar OSMO is een perfect huwelijk tussen de iPad en fysiek educatief speelgoed. Met een speciaal opzetstukje op de camera van de tablet wordt de tafel een ‘speeltafel’, waarop je verschillende educatieve spellen speelt. Kinderen kunnen ermee leren lezen, rekenen, logisch nadenken, ruimtelijk inzicht,  .....

Voor kinderen van 5 tot 12 jaar.

De bibkoffer bevat volgende onderdelen:
- Het spel Words
- Het spel Tangram
- Het spel Numbers
- Het spel Osmo Coding: De Osmo Coding Kit gebruikt fysieke hands-on blokken om Awbie te programmeren. Awbie is een speelgraag figuurtje dat houdt van heerlijke aarbeien. Elk blok is een programmeercommando, dat Awbie op een bijzonder boom-schuddend aardbei-eet-avontuur stuurt. 

Bovendien kan je via MYOSMO lespakketten downloaden en zelf maken. OSMO werkt met alle modellen vanaf de iPad 2. Je kan de app OSMO downloaden in de App Store.

Osmo Coding

Osmo Tangram
Osmo Nummers





















MAKEY MAKEY (waar knutselen en STEM samenkomen)

Met de MakeyMakey kan je functies van de computer overnemen met enkele draadjes.

Doe wat leuks, zoals:
- speel piano op een banaan
- teken zelf je PacMan controller

Met de MakeyMakey verander je alledaagse dingen in 'Touchpads' en gebruik je ze om je computer aan te sturen.
Het is simpel educatief speelgoed voor beginners (4+ jaar) en experts (70+) en alles daartussen.

Hoe werkt de MakeyMakey?
Met 2 krokodillen-klemmetjes maak je 2 dingen vast aan MakeyMakey, bijvoorbeeld jezelf en een appel.  Als je de appel aanraakt, dan maak je een stroomkring en stuurt de MakeyMakey een commando naar de computer.  De computer denkt dat de MakeyMakey een keyboard of muis is en dus werkt het met alle programma's en websites.

Meer info kan je vinden op deze website: https://tofspeelgoed.com/makey.php

Enkele voorbeeldfilmpjes van toepassingen met de makey makey: